עיצוב חדר הממ"ד – טיפים שימושיים

חזרה למידע מקצועי

בחודש האחרון כולנו התוודענו לחשיבותו של הממ"ד הביתי. כך, בין אם אתם גרים בצפון הארץ, בדרום או במרכז, הממ"ד הפך ללא ספק לחדר החשוב בבית. אז איך מעצבים את החדר הזה כך שיוכל לשמש כחדר לכל דבר, כחדר שינה, חדר ילדים או חדר עבודה, ועדיין יתאים לשימוש בתקופת חירום? כל התשובות בכתבה לפניכם.

אם בשנים עברו דיירים בבנייני מגורים רבים הסתפקו במקלט המשותף, כיום ממ"ד מוגדר כחובה בכל בית חדש. מדובר בחדר בעל חשיבות רבה אשר מיועד לספק בטיחות מקסימלית בעתות חירום. אך כיצד מנצלים את החדר הזה במהלך ימים שקטים יותר ועדיין שומרים על מטרתו המקורית? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

בטיחות לפני הכל – שמרו על דלת הממ"ד המקורית

בבית הישראלי הממוצע יש חשיבות לכל מ"ר וכל פינה מנוצלת כראוי, לכן רובנו מתפתים להשמיש את חדר הממ"ד כך שיהווה חדר לכל דבר. ברמה העקרונית אין עם כך כל בעיה, אך בזמני חירום אסור לשכוח שהחדר הזה נועד לשמש בראש ובראשונה כאזור מוגן.

לכן, יש להקפיד להכין את הממ"ד מבעוד מועד מבחינת פתחי האוורור – החלון והדלת, בהתאם להוראות הבטיחות. שימו לב, לפי הוראות פיקוד העורף, חל איסור לבצע שינויים בחלון הממ"ד. כמו כן יש להשאיר את דלת הממ"ד המקורית ולא להחליף אותה בדלת רגילה. לדלת הממ"ד יש חשיבות רבה בשמירה על בטחון השוהים בחלל.

בחלק מהממ"דים במשקוף קיימת גם דלת פנים, דלת זו מיועדת לשימוש בימי שגרה, בזמן חירום חשוב לסגור את דלת הברזל ולא להסתפק בדלת הפנים.

את דלת הממ"ד אפשר להפוך לחלק עיצובי מהבית באמצעות שימוש בטפט מדבקה, או בחיפוי מגנט ייעודי. חיפוש קצר ברשת יחשוף אתכם לחברות שונות המציעות מגנטים ייעודיים לכיסוי דלתות הכניסה והממ"ד. החיפויים הללו ניתנים להזמנה לפי מידה ולבחירה מתוך מגוון רחב של סגנונות ועיצובים, החל מדוגמאות של דלתות עתיקות, צילומי נופים פסטורליים ועד הדפסים וטקסטורות מלאות עניין. ההתקנה על גבי הדלת היא קצרה וקלה אך ניתן גם להיעזר במתקין מקצועי.

עיצוב לכל שימוש. הממד (shutterstock)

ליצור תחושה נעימה גם במצבים נעימים פחות

בתקופות חירום, כמו זו שאנו חווים זה עתה, אנו עלולים למצוא את עצמנו שוהים דקות ואף שעות ארוכות מדי יום בממ"ד הביתי. מדובר בחוויה שעשויה להיות מלחיצה ולא נעימה, במיוחד בקרב משפחות עם ילדים. החדשות הטובות הן שאפשר בהחלט להפוך את התחושה בממ"ד לנעימה ומזמינה יותר וכך להוריד משמעותית את מפלס החרדה בקרב הילדים בזמן השהיה בחדר.

אחת הדרכים הנפוצות והפשוטות ביותר הן באמצעות תאורה – החליפו את האור הלבן בנורה בעלת אור צהוב, שתספק תחושה חמימה יותר. בנוסף למקור האור המרכזי, הכניסו לחדר נקודות תאורה דקורטיביות שונות, כמו שרשרת נורות לד שתספק אור עדין והמון יופי. את שרשרת הנורות תוכלו לתלות על גבי הווילון או סביב גב המיטה.

במידה ויש בחדר שידה או שולחן עבודה, ניתן להוסיף גם מנורות שולחן מעוצבות שיכניסו עוד אור רך לצד טאצ' של צבע ויופי לחלל.

להפוך את החיסרון ליתרון

חיסרון עיצובי של הממ"ד הוא החלון, שהינו בעל מבנה מאסיבי ומראה גס וכן מסנן האוויר הנמצא בסמוך לתקרה. בכדי לעצב את חדר הממ"ד בסטייל מבלי לוותר על הפונקציונליות, חשוב להבין מראש מהן נקודות התורפה של החדר ולהשתמש בהן כהזדמנות לעיצוב מקורי שיוצא מהקופסא.

אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי טשטוש והצנעה של האזורים הללו בחדר: וילון,  מבד אטום, אם תרצו, שיאפשר כיסוי מלא והגפה מהירה לפי  הצורך. טפט שיוטמע על מסנן האוויר, מדבקת מראה עגולה או מדבקה דקורטיבית, ואפילו תליה של קישוט מקרמה עגול בסגנון בוהו שיק.

שימו לב, בכדי לאפשר שימוש נוח בממ"ד בעת הצורך, שמרו על מעברים פנויים והימנעו מהעמסת יתר של החלל בחפצים וברהיטים שונים. חשוב להקפיד לפתוח את החלון בין האזעקות לטובת אוורור מרבי של החדר.

יצירת אווירה

כמו בעיצוב כל חדר בסביבה הביתית, לסטיילינג יש השפעה מכרעת על התחושה בממ"ד. הלבישו את החלל באמצעות פריטי טקסטיל כמו שטיח, כריות נוי וכרבולית מפנקת שיכניסו תחושה של רכות מלטפת והשלימו את המראה בעזרת חפצים דקורטיביים ואקססוריז שונים כמו עציצים קטנים. את הפריטים הללו מומלץ למקם על גבי מדפי קיר צפים, שיספקו תחושה של עיצוב מושקע מבלי לפגוע בפרקטיות של החדר.

דרך נוספת להכניס עניין ויופי לחדר ועדיין לשמור על סדר וארגון היא באמצעות כוורת תאים, המאפשרת אחסון והצגת חפצי נוח זה לצד זה. הכוורת מתאפיינת במראה אוורירי וכך מספקת תחושה קלילה יותר מרהיטים אחרים, כמו ארון למשל.

בכדי להפוך את החדר למזמין וכיפי במיוחד עבור כל בני המשפחה תוכלו לייצר פינת ישיבה אלטרנטיבית המורכבת ממזרנים נמוכים, כריות ופופים. מדובר בפינה שתכניס המון כיף לחדר ותאפשר לכם לשהות בממ"ד בנינוחות.

מתאים גם לחדרי ילדים (shutterstock)

עיצוב הממ"ד כחדר ילדים

אם הממ"ד משמש כחדר ילדים, שתפו אותם בתהליך העיצוב והזמינו אותם לבחור פריטים אהובים לתצוגה, תמונות שישמחו לתלות על הקיר וכל פריט אחר שיהפוך את החדר לנעים עבורם בכל מצב.

כשבטיחות ואסתטיקה נפגשות

חברת דלתות חמדיה, הכוללת את מותג רשפים, מייצרת דלתות וחלונות ממ"ד וכן דלתות פנים, המספקות מראה מעוצב שישתלב בהרמוניה עם עיצוב הבית, לצד בטיחות מקסימלית בהתאם לתקנים המחמירים הנדרשים.

ההמלצה שלנו, התייחסו לממ"ד כחדר רגיל לכל דבר ואל תחושו מוגבלים בבחירות העיצוביות שלכם, להפך, מדובר בהזדמנות ליהנות מעיצוב מקורי ומלא בעניין. בהצלחה!

למידע בנושא תפעול דלתות וחלונות ממ"ד היכנסו למתחם התוכן שלנו >>

איך לתקן ידית דלת ממ"ד? צפו בסרטון הסבר מאת המומחים של רשפים >>

x

    i

    לתאום פגישה

    השאירו פרטים ואנחנו נחזור בהקדם:

    6124*

    לתאום פגישה

    הקליקו

    צור קשר