כך נבטיח שדלת הממ"ד מאובטחת כראוי

חזרה למידע מקצועי

בעתות משבר, אנו מגלים עד כמה בטיחות היא ערך עליון. האסון שפקד את מדינת ישראל ב- 7/10/2023 מדגיש ביתר שאת עד כמה שמירה על מרחב מוגן תקין ומוכן לשימוש עשוי להציל חיים. על אף שבבתים שנבנו משנות ה-90 ואילך ישנם ממ"דים, רבים מאיתנו לא יודעים כיצד לתחזק ולתפעל את הדלתות באופן מיטבי. כאן, נרחיב על אופן התפעול הראוי של דלתות הממ"ד, על מנת שהמרחבים שלנו יהיו מוגנים.

צפו בסרטון – כיצד לסגור דלת ממ"ד

יש לבדוק באופן קבוע את רכיבי הדלת השונים

ייתכן שגילינו בחלוף הזמן שהדלת אינה נסגרת עד הסוף, או שקשה מאוד להניע אותה. לא פעם הדבר נובע מהצטברות פסולת על הצירים. יש לעבור עם מברשת קשה על הצירים ולהסיר ביסודיות לכלוכים, אבק או חלודה שהצטברו. לאחר הניקוי, יש לרסס חומר נגד חלודה על הצירים כדי להבטיח תנועה חלקה של הדלת. לאחר מכן, יש לוודא שהידית המחוברת לדלת פועלת היטב. גם מנגנון זה מומלץ לרסס בחומר נגד חלודה. ככל שצעדים אלו אינם פותרים את הבעיה, יש לפנות לאיש מקצוע בהקדם. חשוב להבהיר כי בשום פנים ואופן אין לפרק את ידית הדלת מבחוץ לפני הכניסה למרחב המוגן, הדבר עלול במקרים מסוימים לפגוע בחוסנה של הדלת במקרה חירום.

הכנת הממ"ד בבית

תחזוקה נכונה של מסילות הדלת והחלון

במקרים מסוימים, החלק התחתון של מסילת הדלת צובר גם הוא לא מעט לכלוך ואבק, מה שעלול למנוע מהדלת להיסגר במלואה וליצור את האטימות הנדרשת. הדרך הטובה ביותר להבטיח שכל הלכלוך מוסר הוא לגרד תחת המסילה עם שפכטל ולהסיר לכלוך שהתקשה.

גם מסילות החלון צוברות לאורך השנים לכלוך רב שעלול לגרום לחלון להיתקע. כדי להבטיח שהחלון ייסגר היטב, יש לגרד היטב את המסילות במברג או שפכטל. אם הלכלוך קשה במיוחד ולא ניתן לגרדו, יש ליצוק מים חמים עם סבון, או מסיר שומנים, אל המסילות ולאחר מכן לגרד. גלגלי המסילות לעתים קרובות נתקעים גם הם, לרוב עקב לכלוך וחלודה. ככל שניקוי יסודי ושימוש בתרסיס נגד חלודה אינו עוזר, יש לפנות לבעל מקצוע.

איטום הדלת הוא קריטי לביטחון הממ"ד

חשוב לבחון היטב את תקינות אטמי הגומי של דלת הממ"ד. לעתים קרובות גומי זה מתקשח ועשוי אף להתפורר עקב חשיפה מתמדת לתנאי הסביבה. לא פעם התקשחות זו עשויה גם להקשות על סגירת הדלת. מדובר באחד מהרכיבים הראשונים הצוברים בלאי ועלינו להיות ערים לכך. בין אם הגומי השתחרר ממקומו, מתקשח או אם ישנם פירורים על הדלת, חשוב שלא ננסה לתקן את הגומי או לרככו באמצעות חומרים. המדיניות הטובה ביותר תהיה פשוט להחליף את הגומי כולו.

חשוב לבדוק גם את איטום פתח האוורור

אמנם לא בכל הממ"דים מותקנים צינורות אוורור, אבל ככל שהם קיימים, חשוב לבדוק את אטם הגומי המותקן בהם תחת מכסה הפלדה. כמו כן, חשוב לבדוק את המכסה עצמו ולוודא כי ניתן להדק היטב את ההברגות ולאטום את הצינור בשעת הצורך.

כיצד לטפל בידיות דלת ממ"ד רופפות?

כמו דלתות פלדלת, גם ידיות דלת הממ"ד מחוזקות באמצעות בורג, לרוב עם ראש אלן. יש לקחת מפתח מתאים ולהדק היטב את הבורג. יש לוודא שהידית מוכנסת היטב לפני שנתחיל להדק. אם הידוק זה אינו מסייע או הבעיה חוזרת על עצמה תכופות, ייתכן שישנה שחיקה של ברגי החיזוק ותידרש החלפה של הידית.

כיצד לאבטח את דלתות הממ"ד באירוע חירום?

כולנו תקווה שלעולם לא יהיה עליך לפעול בהתאם להנחיות הללו, אך חשוב להכיר אותן היטב ולפעול על פיהן במידת הצורך. דלתות וחלונות ההדף בממ"ד אמורים להציע מענה עוצמתי בפני אמצעי לחימה רבים ומגוונים. עם זאת, כאשר ישנה סכנה ברורה ומידית, ניתן לאבטח את הדלת ולמנוע את פריצתה אף יותר על ידי חסימת הידית. ניתן למקם תחת הידית קרש מעץ עבה או חפצים כבדים המתאימים לגובה הידית ולהציב רהיטים אל מול הדלת כדי למנוע כל יכולת לפתוח אותה. אמצעים אלו לא יפגעו בחוסנה של הדלת או בתקינות המנגנון ויאפשרו הגנה מרבית.

כמו כן, חשוב לוודא כי גם החלון במרחב המוגן נסגר כהלכה ולא פחות חשוב מכך – נפתח כהלכה. במקרים בהם המצב מאפשר זאת, האוורור וכניסת האור למרחב המוגן יכולה להיות קריטית ומוטב שנוודא שנוכל להפיק את היתרון החשוב הזה ללא תקלות מיותרות.

איך לתפעל חלון ממד

כשזה מגיע למרחב המוגן בבית – אין מקום לאלתורים

מי מאיתנו לא נהנה מפרויקט עשה זאת בעצמך? כשמדובר בשיפוץ קוסמטי או בניית רהיט למשל, הכול טוב ויפה. עם זאת, כשזה מגיע לבטיחות, חשוב שנפנה לגורם המתאים, רכיבי דלתות הממ"ד מורכבים משנראה לעין תחילה. ככל שפעולות תחזוקה שוטפות אינן מצליחות לתת מענה לתקלות או אם עולה כל חשד כי נדרש תיקון או החלפה של חלקים בדלת או בחלון, יש לפנות במהרה למומחים להתקנת ותיקון דלתות ממ"ד.

חברת רשפים מבית רשת דלתות חמדיה אחראית על החלונות והדלתות שהיא מייצרת וממשיכה לייצר מזה עשרות שנים. בכל שאלה או בקשה מוזמנים לפנות אלינו במייל: customers@reshafimdoors.co.il

x

    i

    לתאום פגישה

    השאירו פרטים ואנחנו נחזור בהקדם:

    6124*

    לתאום פגישה

    הקליקו

    צור קשר